A digitális oktatás új dimenziókat nyitott meg előttünk. Amit eddig lehetetlennek gondoltunk, az is lehetségessé vált. Valahogy így volt ez velünk is. A Digitális Témahétre még februárban jelentkeztünk, de azt nem gondoltuk, hogy pár hét alatt ekkora aktualitása lesz.
Szerencsés helyzetben voltunk, mivel ötödikeseinkkel angol órán éppen elkezdtük a mindennapjainkhoz, szokásainkhoz kapcsolódó témát a digitális átállás előtt, így a téma adta magát. Kezdetben egy rövidebb, egyszerűbb projektben gondolkoztunk, majd egyik ötlet jött a másik után. Ezeket összegyűjtöttük, plakáttá formáltuk és megosztottuk a gyerekekkel is. A gyerekek által használt plakátot itt lehet megtekinteni.
A részletes projektterv pedig itt érhető el.
A feladatok között szerepeltek a szokásos nyelvtani gyakorló feladatok, szókincs ismétlését és bővítését segítő feladatok, természetesen mind digitális formába öntve.
- Barchobáztak párban vagy kis csoportban.
- A tanulók által készített keresztrejtvényekkel gyakoroltak szavakat, majd visszajelzést adtak egymásnak tapasztalataikról.
- Élő óráinkon párban és csapatban is gyakorolhatták megszerzett tudásukat.
- Készítettek napirendet, szófelhőt és képregényt is. Ezeket az alábbi linkeken lehet megtekinteni:
5b Judit néni: https://www.flipsnack.com/szentandrasproject/day-by-day-5b.html
5b Eszter néni: https://www.flipsnack.com/55A7F6EEFB5/day-by-day-5b.html
5c Judit néni: https://www.flipsnack.com/szentandrasproject/day-by-day-5c.html
5c Eszter néni:https://www.flipsnack.com/55A7F6EEFB5/day-by-day-5c.html
- Hófehérke történetét a gyerekek tudásszintjének megfelelően alakítottuk és anyanyelvi beszélőt kértünk meg a felolvasásra. Ehhez saját készítésű feladatlapot kaptak.
A projekt befejeztével megkérdeztük az ötödikeseket mit gondolnak, hogyan érezték magukat, mi tetszett vagy nem tetszett nekik. Véleményüket itt összesítettük.